Kwaliteitsstatuut Van Bastelaar Psychologie
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Van Bastelaar Psychologie
Kim van Bastelaar
Weesperzijde 56
06-28637337
KVK: 80289401
BIG-registratie: 29920611525
AGB-code praktijk: 94066334
AGB-code persoonlijk: 94101457
2 Biedt zorg aan in:
2.A
2.B Biedt zorg aan in:
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in mijn praktijk terecht:
3.A Ik geef individuele behandelingen aan volwassenen die kampen met de volgende klachten: angststoornissen, rouw, trauma, levensfaseproblematiek, negatief zelfbeeld, stemmingsstoornissen en persoonlijkheidsproblematiek. Mijn behandelingen zijn op maat en bestaan uit een combinatie van evidence based behandelmethoden waaronder cognitieve gedragstherapie, schematherapie en EMDR of kortdurende probleemoplossende therapie. Vaak wordt in een behandeling een partner uitgenodigd of belangrijke naasten.
3.B Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Angst
Depressie
Restgroep diagnoses
Persoonlijkheid
Somatoforme stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
- Kim van Bastelaar BIG-registratienummer 29920611525
4.B De coördinerend regiebehandelaar(s) is (zijn) (namen en BIG-registraties):
- Kim van Bastelaar BIG-registratienummer 29920611525
4.C De medebehandelaar(s) is (zijn) (naam, functie, eventueel BIG-nummer, specifieke deskundigheid
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder
Huisartspraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
GGZ-instellingen
Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met:
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele
(multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen
toestemming geeft. Toelichting: hier wordt gedacht aan, op- en
afschaling, samenwerking bij casuïstiek in categorie C, diagnose,
consultatie, medicatie:
- Bij alle trajecten binnen 1nP moeten altijd twee collega's, waarvan 1 klinisch psycholoog of psychiater en 1 GZ-psycholoog het indicatieverslag en behandelplan goedkeuren. Binnen elk traject vindt er intern overleg plaats.
Indien medicamenteuze behandeling gewenst blijkt gedurende de behandeling wordt dit verzoek eerst met de huisarts besproken eventuele doorverwijzing naar een psychiater vindt plaats in overleg met huisarts en cliënt.
Tijdens mijn afwezigheid in verband met ziekte of vakantie wordt de praktijk waargenomen door mevrouw Beatrijs de Lange, GZ-Psycholoog.
- Tijdens de behandeling vindt indien nodig overleg plaats met de huisarts of de POH-GGZ.
Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises
terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp,
ggz-crisisdienst):
Ja welke: Crisiscentrum van 1nP voor cliënten van 1nP
• Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vier zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Ik ben aangesloten bij een Schematherapie Intervisiegroep. Daarnaast werk ik samen met mijn collega’s binnen de RVE van stichting 1nP.
In mijn rol als regiebehandelaar in de ggz werk ik monodisciplinair. Voor het behouden van mijn registratie als beroepsbeoefenaar en de verplichtingen die voortvloeien uit de visitatie van mijn beroepsvereniging(en) neem ik deel aan twee lerende netwerken met mijn collega’s uit dezelfde beroepsgroep. Deelname aan extra multidisciplinaire lerende netwerken gaat ten koste van de zorg aan patiënten vanwege de benodigde tijd en inspanningen die daarvoor nodig zijn. Daarom beperk ik mij tot de lerende netwerken die ik hier heb aangegeven.
• Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Bij de intervisies worden verschillende casussen ingebracht en wordt geoefend met specifieke interventies. De ene intervisies vinden tweemaandelijks en de andere ongeveer maandelijks plaats. Daarnaast volg ik samen met collega’s nascholing en bezoek jaarlijks een congres.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg:
7. Behandeltarieven
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in mijn praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in mijn praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in mijn praktijk.
De behandeltarieven en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief zijn hier te vinden:
https://vbdlpsychologen.nl/praktijkinformatie1/index
8. Kwaliteitswaarborg
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website over bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van mijn beroepsgroep:
9. Klachten en geschillen regeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij: Ik ben aangesloten bij de en de klachten- en geschillenregeling van de LVVP. Deze is hier te vinden: https://www.lvvp.info/kwaliteitsbeleid/index.html
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij:
Beatrijs de Lange GZ-psycholoog 06-28967250
Indien u de naam van een persoon opneemt, dient u toestemming van deze persoon te hebben voor het gebruik van zijn/haar persoonsgegevens (AVG)
Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval mijn praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten: Ja
II. Het zorgproces - het traject dat de patiënt/cliënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling en begeleiding
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via de website [https://vbdlpsychologen.nl/praktijkinformatie1/praktijkinformatie] en kunnen deze telefonisch opvragen.
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja
De aanmeldprocedure is in mijn praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt): Voor aanmelding heb ik telefonisch of via mail contact met de client om een eerste inschatting te maken of mijn behandelaanbod passend is. Hierna nemen we de inschrijving door. Als de inschrijving afgerond is plannen we een eerste intake gesprek. Ik doe zelf de intakegesprekken.
Ik verwijs de patiënt/cliënt door naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien mijn praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt. Ja
13. Behandeling en begeleiding
De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en
functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt Namelijk Kim van Bastelaar GZ-Psycholoog): Ja
Bij langer durende behandeling en begeleiding (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Ja
Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt - diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt: Cliënten heb inzicht in hun dossier. Het behandelplan wordt bij start en evaluaties besproken en open met cliënten gedeeld.
- De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in mijn praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM): De zorgvraag wordt getypeerd met de HONOS+, bij start en halfjaarlijkse evaluatie momenten worden de behandeldoelen en de voortgang van de behandeling besproken. Tevens wordt gebruik gemaakt van vragenlijsten om de voortgang te monitoren.
Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren en indien nodig ook de indicerend regiebehandelaar) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling en begeleiding. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor: 6 maanden, bij kortdurende behandelingen evalueer ik eerder.
Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe): Dit is een vast onderdeel van evaluatie en afsluitgesprekken.
14. Afsluiting/nazorg
Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen: Ja
De verwijzer wordt hiervan door de coördinerend regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt: Ja
Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en begeleiding en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt: Ja
III. Omgang met patiëntgegevens
Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals: Ja
In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle): Ja
Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa: Ja
IV. Ondertekening
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk Kwaliteitsstatuut GGZ en dat ik dit Kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld.
[ JA]
• [Naam]: Kim van Bastelaar
• [Plaats]: Amsterdam
• [Datum]: 01-01-2023